Milloin voi perua matkan kuluitta? Tämä riippuu varauksen teon ajankohdasta ja matkasta – tarkemmat peruutusehdot löytyvät matkan tiedoista.
Voiko varauksen perua ennen kuin maksaa varausmaksun? Tuleeko silloin kuluja? Ei tule kuluja, jos varausmaksua ei ole vielä maksettu.
Voiko varausmaksun siirtää toiselle henkilölle? Joissakin tapauksissa varaus voidaan siirtää toiselle henkilölle, mutta tästä saattaa aiheutua lisäkuluja.
Onko matkan hinta sama netistä ja puhelimella varatessa? Kyllä, matkan hinta on sama kummallakin tavalla varatessa.
Voinko maksaa matkan useammassa erässä? Riippuu matkan varausehdoista. Ota yhteyttä toimistoomme erämaksuvaihtoehdoista.
Mikä on varausmaksun suuruus? Varausmaksu vaihtelee matkakohteesta riippuen ja se vahvistetaan varauksen yhteydessä.
En saanut varausvahvistusta, vaikka maksu on mennyt tililtäni. Mitä teen? Ota meihin yhteyttä, niin tarkistamme asian.
Voinko varata yritysmatkan? Kyllä, se on mahdollista.
Voiko hinnat muuttua maksun jälkeen? Kyllä, mutta jos hinta muuttuu merkittävästi (yli 8 %), sinulla on oikeus peruuttaa varaus.
Matkaohjelma ja Aktiviteetit
Onko matkalla järjestettyä ohjelmaa joka päivä? Kyllä, matkalla on päivittäinen ohjelma, mutta myös vapaata aikaa. Tarkempi aikataulu ja ohjelma lähetetään ennen matkaa.
Miten lisämaksulliset retket toimivat? Lisämaksulliset retket voi varata etukäteen tai paikan päällä, jos tilaa on.
Voinko osallistua vain osaan matkaohjelmaa? Kyllä, voit osallistua vain haluamiisi aktiviteetteihin, mutta ilmoitathan matkanjohtajalle, jos päätät jättää jonkin ohjelman väliin.
Matkan Aikataulu ja Odotusajat
Kauanko bussi odottaa? Enintään 10 minuuttia, jos tästä on sovittu etukäteen.
Kuinka tarkka aikataulu on? Aikataulu on suuntaa antava, joten pieniä viivästyksiä voi tulla.
Ruokailut ja Huoneet
Mitä tarkoittaa puolihoitoruokailu? Puolihoito sisältää aamiaisen ja yhden päivittäisen aterian (useimmiten illallisen).
Mikä on täysihoitoruokailu? Täysihoito sisältää aamiaisen, lounaan ja illallisen, mutta ei juomia, ellei toisin mainita.
Sisältyykö kaikki ruokailut matkan hintaan? Ei, kaikki ruokailut eivät välttämättä sisälly. Tarkemmat tiedot löytyvät matkan esittelyssä.
Sisältyykö aamiainen hintaan? Laivamatkoissa aamiainen ei yleensä sisälly hintaan, mutta joissakin hotelleissa se voi sisältyä.
Mikä on standard-huone? Perustason hotellihuone, joka sisältää perusmukavuudet, kuten sängyn, yöpöydät, vaatekaapin ja kylpyhuoneen.
Mikä on superior-huone? Superior-huoneet ovat tavallista huonetta suurempia ja niissä voi olla paremmat näkymät.
Saako kaverin kanssa yhteisen huoneen? Kyllä, voit ilmoittaa huonetoverin nimen varauksen yhteydessä.
Sisältyykö kylpyläloma hintaan? Kyllä, jos kohdekuvauksessa on niin mainittu.
Onko huoneessa mahdollista saada lisävuode? Joihinkin huoneisiin voidaan lisätä lisävuode. Ota yhteyttä toimistoon ennen varausta varmistaaksesi tämän.
Mitä tehdä, jos en ole tyytyväinen huoneeseeni? Ota yhteyttä matkanjohtajaan tai hotellin vastaanottoon, jotta asia voidaan ratkaista mahdollisimman nopeasti.
Asiakaspalvelu ja Toimistolla Käynti
Voiko toimistolla tulla käymään? Kyllä, voit tulla toimistolle sovittuna ajankohtana.
Miten voi antaa palautetta? Palautetta voi antaa ennen matkaa, matkan aikana tai sen jälkeen ottamalla yhteyttä toimistoomme.
Matkatavarat ja Dokumentit
Tarvitseeko henkkarit mukaan? Suosittelemme ottamaan henkilöllisyystodistuksen mukaan. Ulkomailla tämä on pakollinen.
Tarvitaanko passia Viroon matkustaessa? Kyllä, tarvitset passin tai henkilökortin.
Kuinka suuren matkalaukun voin ottaa ulkomaan matkalle? Tarkat matkatavarasäännöt löytyvät hinnan yhteydessä.
Saanko ottaa alkoholia mukaan lentokoneeseen tai laivaan? Lentokoneen ruumassa voit kuljettaa enintään 5 litraa avaamattomissa pulloissa.
Bussi ja Kuljetukset
Onko vapaa-ajalla bussi käytössä? Ei, bussi ei ole käytössä vapaa-ajalla.
Onko busseissa wifi tai laturi? WiFi-yhteyden ja latauspisteiden saatavuus vaihtelee bussin mukaan.
Majoitus ja Erityisjärjestelyt
Onko mahdollista saada allergia-ystävällinen huone? Kyllä, ilmoitathan tästä varauksen yhteydessä, niin selvitämme sopivan majoituksen.
Saako lemmikkejä ottaa mukaan? Lemmikit ovat sallittuja tietyillä matkoilla, ilmoitathan lemmikin varausta tehdessä.
Vastuullisuus ja Kestävä Matkailu
Mitä tarkoittaa ”liikutaan puhtaasti jätteillä”? Bussimme käyttävät uusiutuvaa polttoainetta, joka on valmistettu 100 % jätteistä ja tähteistä. Tämä pienentää hiilijalanjälkeä jopa 90 %.
Mikä on Green Key -sertifikaatti? Green Key -sertifikaatti on ympäristövastuullisuuden merkki, joka edistää kestävää matkailua.
Kuinka vastuullisuus näkyy matkoissanne? Suosimme paikallisuutta matkoillamme, kannustamme kasvisruokaan ja käytämme 100 % uusiutuvalla polttoaineella kulkevia busseja.
Matkan Turvallisuus ja Matkavakuutus
Onko matkan aikana vakuutusturvaa? Suosittelemme aina ottamaan oman matkavakuutuksen, sillä se kattaa monia äkillisiä tilanteita.
Onko matkalla ensiapulaukku? Kyllä, matkanjohtajalla on ensiapulaukku hätätilanteiden varalta.
Miten koronaviruspandemia vaikuttaa matkoihinne? Noudatamme voimassa olevia terveys- ja turvallisuusohjeita. Saatamme esimerkiksi vaatia maskin käyttöä ja pitää yllä hygieniatoimenpiteitä.
Käytännön Järjestelyt
Millainen sää kohteessa on tähän aikaan vuodesta? Tarkistamme sään lähempänä lähtöä ja lähetämme suositukset mukaan otettavista varusteista.
Onko matkakohteessa paikallisia matkaoppaita? Kyllä, joissakin kohteissa on paikallisia oppaita. He voivat esitellä kulttuuria ja paikallisia nähtävyyksiä.
Kuinka paljon rahaa kannattaa varata mukaan? Tämä riippuu kohteesta ja omista kulutustottumuksista. Suosittelemme ottamaan jonkin verran paikallista valuuttaa ja tarvittaessa pankkikortin.
Voinko lähteä matkaan, jos olen raskaana? Useimmille matkoille voi osallistua raskauden alkuvaiheessa, mutta suosittelemme varmistamaan asian lääkäriltä ennen matkan varausta.
Erityisjärjestelyt
Voinko matkustaa erityisruokavalion kanssa? Kyllä, ilmoitathan meille etukäteen erityisruokavaliostasi, niin varmistamme sopivat ateriat.
Onko kohteessa saatavilla pyörätuolia tai muita liikuntarajoitteisille sopivia varusteita? Osa kohteista on esteettömiä, mutta tarkistathan asian etukäteen toimistostamme.
Matkalle Lähdön Valmistelut
Mitä tehdä, jos matkalle lähtö viivästyy? Jos lähtö viivästyy, ilmoitamme asiakkaille mahdollisimman pian ja annamme ohjeet tilanteen hoitamiseen.
Milloin matkadokumentit toimitetaan? Lähetämme matkadokumentit noin viikko ennen matkaa sähköpostitse.
Voiko käyttää omaa GPS:ää tai karttasovellusta matkan aikana? Kyllä, omat laitteet ovat tervetulleita, ja autamme mielellämme sovellusten käytössä, jos tarvitset apua.
Voinko tulla omalla kyydillä kohteeseen? Kyllä, ja tällöin bussikuljetuksen hinta voidaan vähentää matkan hinnasta.
Mitä tarkoitetaan Unescon maailmanperintökohteilla? Tämä tarkoittaa Unescon suojelussa olevia ainutlaatuisia kulttuuri- ja luonnonperintökohteita, jotka on säilytettävä tuleville sukupolville.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.